Wonderschoon Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van MathildeFlys - WaarBenJij.nu Wonderschoon Kerala - Reisverslag uit New Delhi, India van MathildeFlys - WaarBenJij.nu

Wonderschoon Kerala

Door: MathildeFlys

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2011 | India, New Delhi

Om te beginnen ik kan eindelijk weer op mijn email. Ik heb al jullie reacties gelezen,lief, leuk!Dankjewel!!

Ik ben nog steeds in het Zuiden. De dag dat ik mijn reisverslag schreef, werd ik weer ziek. Dit keer buik/ darm problemen. Ik heb een kamer genomen hier, niet langer op het dak geslapen, want vanaf daar was het een heel end naar de wc. Ziek zijn in India is een bijzondere ervaring. Omdat ze hier veel met kruiden werken, en ik kreeg dus allemaal drankjes. Bashu, die in Shiva's Garden werkt heeft heel intensief voor mij gezorgd.Elke morgen werd er op mijn kamerdeur geklopt met een kopje kruiden thee,veel rijstsoepjes, en lieve woorden. Na een aantal dagen begon ik mij een stuk beter te voelen. Maar het was behoorlijk intesief, zo alleen op mijn kamer, tijd om alles te overdenken, postief te blijven denken. Ik ben wel bang geweest dat ik er niet over heen zou komen, maar thank god voel ik mij nu beter.

Ondertussen voelt Shiva's Garden echt als een thuis. Ik ken alle gezichten hier, en het is gezellig, relaxed. Dus moeilijk om hier weg te gaan en de grote boze wereld weer in te trekken. Want Varkala Beach is sowieso een heel vredige plaats toeristen en de Indiaase mensen leven hier heel vredig samen.

Ik ontmoet hier leuke mensen en ik ben met een groep weg geweest op boat trip, on the backwaters of Allepy ( sorry ik heb geen idee hoe je dat in Nederslands moet uitleggen) Heel mooi natuurgebied in India met veel bijzondere vogels, planten en natuur. We hadden een enorme boot, met veel lekker eten. S'nachts hadden we volle maan,en een groot matras om op te ligggen op de boot en genoeg tijd om de prachtige natuur in ons opnemen.

Na die boottocht ben ik weer terug in Shiva's Garden,it's hard to leave home! Ik ben hier met Melanie, bijzondere vrouw die zes maanden door India heeft gereisd, en totaal verliefd is geworden op dit land. Ze houden werkelijk van alles, elke hond, elke vogel, elke bloempje en plantje.Ze kan maseren, dansen en zingen!

Ik ben verliefd op de zee hier, die is zo woest, maar ik heb nu ontdekt dat ik dus niet boven op de golf moet gaan zitten, nooit geweten dat je er gewoon in kan duiken, en niet tegen de grond gekwakt hoeft te worden. Op het strand is een vreemde mix van traditionele Indiaanse geklede mensen, prachtige mensen trouwens, en dan de toeristen, met bijna niks aan. Een hoop gestaar dus en voor de mannen is het wat verwarrend.

Verder is dit een feest plek, veel mensen komen hier om een goeie tijd te hebben, uit te rusten. Het is tijd voor mij om hier weg te gaan, te veel afleiding. om serieus yoga te doen of te mediteren. Hoewel ik de zee en de natuur en de mensen ook heel intens ervaar.

Ik ga vandaag proberen uit te vogelen waar ik nu heen ga. Treisreizen is geweldig dus ik hoop dat ik een trein kan pakken. De deuren zijn open en je kan er uit hangen, en een de frisse wind voelen. Wel een hoop gestaar, maar op verder nog geen problemen gehad. Dat ga ik ook zo houden. Want ik merk echt dat als je postief blijft hier, gaat alles een stuk makkelijker.

Veel liefs voor iedereen thuis!


  • 21 Februari 2011 - 13:24

    Hanneke En Tycho:

    Stoer Mathilde, je kan meer dan je zelf ooit verwacht had en wij vinden je ook heel stoer. Maak er wat moois van en ook feesten kan rust geven:)
    Doe de zee de groeten van ons, we zijn jaloers op je daar met die warmte.
    Hier is het - 2 ofzo en ijskoude wind.
    Beleef veel avonturen en kom heel weer terug. Kus Hanneke Tycho en kids.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 5383

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 29 April 2011

Mijn India avontuur

Landen bezocht: