Wat als ik nooit naar Tiru was gegaan? - Reisverslag uit New Delhi, India van MathildeFlys - WaarBenJij.nu Wat als ik nooit naar Tiru was gegaan? - Reisverslag uit New Delhi, India van MathildeFlys - WaarBenJij.nu

Wat als ik nooit naar Tiru was gegaan?

Door: MathildeFlys

Blijf op de hoogte en volg

16 Maart 2011 | India, New Delhi

Dan had ik Ramesh nooit leren kennen,

Dan was ik niet in de handen van een zwarte magier beland.

Dan had ik niet ( per ongeluk) een badkamer in brand laten vliegen

Ja, dit is allemaal echt gebeurd. Ik had het niet verwacht maar dat is India, India overkomt je terwijl je andere plannen maakt. Er is hier zoveel gebeurt, dat het moeilijk te beschrijven is.

maar ik leef nog steeds, en ik voel me goed!

Ik woon nu bij Ramesh in huis, die mij uit de handen van de zwarte magier heeft gered. Zwarte magier, gekke sjamaan, vreemde oude man, ik kan hem veel namen geven, maar hij had in ieder geen goeie bedoelingen Op het moment dat ik me heel wanhopig voelde, en dacht dit komt nooit meer goed, ontmoete ik Ramesh. Dit verzin ik niet, we hebben drie dagen achter die man aangejaagd, om geld wat ik aan hem had gegeven terug te krijgen. Het leek net op een detective, wij in een brak autootje, achter die man aan, die steeds in het niets leek te verdwijnen ( dat had wel iets magisch, maar het was vooral frustererend want Indiers hebben weinig tempo, dus elke keer als we hem bijna hadden, was er weer iets, bijvoorbeeld politie agent die nog zat te luchen)

Na drie dagen hadden we hem te pakken. Via allemaal ingewikkelde wegen, en kreeg ik mijn geld terug. Ja ook dit is echt gebeurd!

Heel blij, maar ook geschokt!

Dan nu naar het vrolijke gedeelte van het verhaal..

Wie is Ramesh? Ramesh zet zich in voor kinderen, ouderen, en vrouwen. Hij onderhandeld als er problemen zijn tussen Westerse en Indische mensen.

Ramesh spreekt goed Engels,is 28, en blijktprima gezelschap te zijn.

Ik was misschien nooit zolang bij Ramesh gebleven als ik niet, per ongeluk zijn badkamer in de brand had gestoken. Ja het klinkt heel onmogelijk, maar in India is alles mogelijk, vooral wanneer de stroom uitvalt, en pas twee uur later weer aangaat, en je een verwarmingapparaat in je kleren hangt ( dit had Ramesh zelf gedaan) We hadden samen de ideale formule gecreerd voor een mooi vuurtje.

Ramesh maakt zich niet snel druk, en was meer bezorgd om mij ( nog een shock!), dan om de badkamer. Gelukkig bleek de schade mee te vallen.

Dus besloot ik te blijven, om te zorgen dat het weer goed komt, zorgen dat er genoeg geld is om de badkamer te repareren.

Het helpt ook dat het heel goed klikt tussen mij en Ramesh. Voelt als broer en zus, leuke gesprekken, elkaar een beetje plagen, samen eten, en hij is heel zorgzaam!

Was het voorbestemd? ik weet hetniet..After all ben ik blij dat ik hier ben beland, en ik begin mij hier helemaal op mijn gemak te voelen.Dit is ook een plek waar ik in de toekomst kan terug keren om aan projecten te werken, wat mij altijd al leuk lijkt om te doen.En natuurlijk met een grote boog om vreemd mannen heen, de volgende keer.

Het is hier enorm aan het opwarmen, overdag is het net een sauna, en iedereen gaat traag, traag, traag.

Ik wil hier nog zolang mogelijk genieten, en dan richting het strand, Gokarna, ooit ga ik nog er nog wel aankomen!

Veel liefs!



  • 16 Maart 2011 - 13:55

    Maya:

    Hey Mathilde,
    Wat fijn dat het goed met je gaat. Maar ik begrijp niet zo goed wat er gebeurd is. Je doet wel voorzichtig he, dromerige mathilde. Veel plezier, ik vind dat India echt bij je past, ik hoop dat jij dat ook zo voeld.
    Kus Maya

  • 16 Maart 2011 - 18:51

    Debbie:

    Wow, wat je allemaal niet meemaakt! Ik zie hier wel een mooi filmscript voor liggen ;) Kijk je er ook al zo naar uit om weer post te bezorgen :S Veel plezier nog! en hopelijk nog veel mooie avonturen zonder rare mannen. xxx

  • 16 Maart 2011 - 20:04

    Hanneke En Tycho:

    Blonde piromaan, ontmaskerd zwarte magier! wauw he, dat is echt stof tot schrijven.
    We snappen totaal niet wat die man van je moest, maar dat horen we nog wel eens. Eind goed al goed.
    Veel plezier nog en ben benieuwd wat er op je reis naar het strand allemaal gaat gebeuren... The story continues laten we maar zeggen hahaha!

    XXXX Han en TYch

  • 28 Maart 2011 - 20:47

    Thamar:

    wow wat een verhaal!
    gelukkig is het goed afgelopen.
    nou je kan als je terug bent altijd nog een boek gaan schrijven over je avonturen.
    wees voorzichtig en geniet.

    liefs thamar

  • 01 April 2011 - 17:46

    Noortje:

    Mathilde!! Ik ben 'n slechte vriendin, 't is pas de eerste keer dat ik dit lees, maar 't klinkt alsof je een goede en bijzondere tijd doormaakt daar! Inderdaad van die dingen als is 't voorbestemd? Te cool! Da's echt wat reizen met je kan doen! Ik ga snel je andere verhalen ook lezen!

    Liefs!!

  • 07 April 2011 - 09:15

    Ciske:

    Hoi Mathilde, wat een avonturen daar in het verre India! Hopelijk heb je nu geen gekke mannen achter je aan. Veel plezier daar nog, de tijd vliegt om! Groetjes Ciske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 5374

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 29 April 2011

Mijn India avontuur

Landen bezocht: