Van strand naar bergenm - Reisverslag uit New Delhi, India van MathildeFlys - WaarBenJij.nu Van strand naar bergenm - Reisverslag uit New Delhi, India van MathildeFlys - WaarBenJij.nu

Van strand naar bergenm

Door: MathildeFlys

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2011 | India, New Delhi

Weg van het strand, en nu in de bergen. Mijn eerste stop is naast een natuur reservaat, mooie plek, waar je vanaf een hut uitkeek op de natuur.

Heerlijk bed, en een vriendelijke geduldige mensen. Samen met Sheila, en een Canadeese jongen door de natuur gewandeld met een gids. Geen olifant gezien, wel veel herten, en prachtige vogels.

Wel vreemd om ineens in de bergen te zijn, heel anders landschap en het is er koeler. Had bijna al mijn warme kleding weggedaan, omdat het overal zo warm is!

Sheila en ik blijken in bepaalde dingen nogal op elkaar te lijken. Allebei stelllen we het liefst beslissingen en keuzes zo lang mogelijk uit. Dus veel momenten van eeeum, wat zullen we nu eens doen? Grappig genoeg gebeuren daardoor juist hele leuek dingen. Zoals dat we op een dag besluiten te gaan bodpainten!

En de volgende dag als we aankomen in Kodaikanal,ontmoeten we twee Israeliers, die hoog in de bergen een huisje hebben. Het uitzicht is helemaal te gek, duizinlingwekkend hoog. We zien een grote groep apen en bizons. De apen zijn totaal niet bang voor ons, komen heel dichtbij, de bizons zijn reusachtig.

De volgende dag gaan Sheila en ik uit elkaar,

En ga ik richting het Bodhi Zen centre waar ik nu ben.

Ze hebben hier een strak schema, en het is vooral gericht op meditatie. De kamers zijn schoon, de bedden heerlijk, en het is redelijk klein.

Helaas kan ik hier maar een paar dagen blijven, ik moet morgen weer weg. Ik hoop dat ik hierna een plek vind waar ik wat langer kan blijven, zodat ik wat meer kan uitrusten.Het reizen is toch wel behoorlijk heftig, en steeds weer nieuwe plekken zien is soms uitputtend, en natuurlijk ook mooi.

Ik ga vandaag beslissen waar ik nu heen ga.. so be continued.

Love To you all!

  • 01 Maart 2011 - 09:40

    Maya:

    Hey Mathilde, Wat ontzettend leuk om te lezen. Ik ben zo benieuwd wat je allemaal ziet..Maak je ook foto's? Ik wou dat ik mee was, haha. Volgens mij heb je het hardstikke naar je zin. Hou vol, en geniet er lekker van! Kus Maya

  • 01 Maart 2011 - 12:12

    Ida:

    lieve mathilde!
    ik vind het echt geweldig om je verhalen te lezen! wat een prachtige reis en wat tof dat je steeds mensen tegenkomt met wie je een tijd optrekt! ik google af en toe de plekken waar je bent en dan ben ik zooo blij voor je, ik had nooit gedacht dat india zo mooi en veelzijdig zou zijn!
    dit is een stukje met heel veel uitroeptekens!!! :) ik word zo enthousiast van je verhalen.
    ik mis je wel hoor!
    hele dikke kus!

  • 01 Maart 2011 - 14:10

    Tjalling Kuijper:

    Lieve Mathilde
    Fijn dat alles zo goed gaat en dat je nu echt aan genieten toe komt en ook een betere plek voor meditatie hebt gevonden dan die eerste ashram en dat je steeds goede mensen hebt gevonden om mee verder te trekken. Ik ben net als iedereen ook erg benieuwd naar je foto's, zo afgaand op je verhalen moet het echt geweldig zijn allemaal. Dat het maar een onvergetelijke reis mag worden. Groetjes pappa

  • 01 Maart 2011 - 19:39

    Riet Steijnen:

    Lieverd,
    Wat een actie allemaal, zo ben je daar en dan weer ergens anders! Nu reis je dus weer alleen, heb ik begrepen! Heel fijn om je een beetje te volgen en dat je het goed hebt! Ik ga even googelen of ik Bodhi Zen centre kan vinden, liefs en sterkte op lastige momenten, Riet

  • 04 Maart 2011 - 11:37

    Tante Neeltje:

    Ha die Mathilde,
    Ik heb grote bewondering voor je dat je dit onderneemt, in zo'n gigantisch land, zo warm, zoveel mensen, zoveel heftige dingen die je kunt ervaren. Je zult als een hele grote meid terugkomen. Geniet vooral ook van de natuur. Misschien is het ook leerzaam wat betreft: wat doen zij daar to feel good?
    Het allerbeste, Neeltje uit Zeist

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 5382

Voorgaande reizen:

03 Februari 2011 - 29 April 2011

Mijn India avontuur

Landen bezocht: